Lost Weekend: Kampanje 2009

Rockefestivalen Lost Weekend på Askøy er kjent som Norges vakreste og har eksistert siden 2001. Da vi begynte å jobbe med den, tok vi utgangspunkt i kombinasjonen av villmark og bynærhet: Lost Weekend er langt ute i naturen, slik en god gammeldags festival skal være, samtidig som den bare er en kort kjøretur unna.

Det ga grunnlaget for konseptet ”Langt uti huttaheiti. Kun 30 min fra byen.” Konseptet ble gjennomført i en kampanjeidé med Askøys lokale dyrebestand som dedikerte festivalgjengere.

Kampanjen består av en teaser/geriljadel av banner og A4-kopier utformet som typiske ”kjæledyr savnet”-plakater. Deretter kom en serie med profilplakater og annonser, hvorav den ene ble stemt frem som Norges kuleste festivalplakat tidligere i år. Artistplakater, ølbonger, klistremerker, dekorering til kick-off og gateinstallasjoner er bare noen av de andre elementene.

lw-1

Se flere: 1 2 3 4 5 6

kunde: