Artic er et lite reklamebyrå med lang erfaring, gode hoder og et stort nettverk. Vi er levende opptatt av å skape gode og effektive ideer og konsepter, og få dem til å fungere på alle plattformer. Vi holder til i Vestre Torggt 22 med en rekke samarbeidspartnere innen tekst, design, foto, webprogrammering og mye annet. Sammen er vi et levende miljø med stor kompetanse. Og ikke minst: Med egne parkeringsplasser.

Strategi og workshops

Å utvikle sterke merkevarer krever en tydelig bevissthet om hvem en er og hva en står for. For å komme videre må en vite dagens status. En workshop i regi av Artic er et godt verktøy for å finne merkevaren eller firmaets personlighet, kommunikasjonsplattform og stil og tone. Arbeidet med nytt navn og ny profil for bedriften Trigger er ett eksempel.

Merkevarebygging

Å bygge og utvikle merkevarer er en del av alt arbeidet vi gjør. I noen tilfeller kan det være lurt å gi det ekstra oppmerksomhet. Vi kan tilby en grundig merkevareprosess for å utvikle merkevaren eller bedriftens posisjon i ønsket retning. Vi vurderer merket eller bedriftens nåværende posisjon og bestemmer i hvilken retning vi ønsker å utvikle det. I samarbeid med bedriften dykker vi ned i merkets verdier og egenskaper for å ende opp med en entydig merkeidentitet vi kan bygge kommunikasjonsløsninger på.

Film

Reklame- og informasjonsfilm har vært en viktig del av Artics arbeidsfelt siden starten. Hydro, NextGenTel, BIR og TV 2 er noen av de vi har laget filmer for.

Identitetsdesign

Artic har utviklet en rekke grafiske profiler. Vi tilbyr en grundig prosess for å utvikle en visuell identitet som avspeiler bedriftens verdier, gir den samhørighet innad og synliggjør den utad. Profilen for CMR er et eksempel.

Webløsninger

Vi leverer design og tekniske løsninger til websider. Vi leverer også bannerannonser og webaktiviteter som gir oppmerksomhet og respons.

Årsrapporter

En årsrapport kan inneholde mer enn nøkkeltall og styreberetninger. Den kan også være en profilerende trykksak som styrker merkevare og omdømme og får fram et aktuelt budskap. Artic har laget en rekke årsrapporter, og er premiert med sølv og bronse i Farmandkonkurransen for rapporter for henholdsvis Rieber & Søn og BIR.

Navneprosesser

Det starter ofte med et godt navn. Artic har gjort navneprosesser både på firmanavn/selskapsstruktur, og på produktnavn. Vi har blant annet utviklet navn til tre av Toros produktserier.

Synlige kampanjer i små formater

Det går an å bygge sterke merkevarer også med mindre budsjetter. Løsningen er å utvikle tydelige konsepter, lage ideer som står ut, utarbeide gode grafiske maler og være konsentrert i mediebruken. Se hva vi har gjort for Glass & Karmer og Gass-Service.

Brosjyremateriell

Brosjyrer skal ha en forside som inviterer leseren til å bla om og formidler hovedbudskap og bakgrunnsstoff på en måte som engasjerer. Vi har lagd en rekke brosjyreserier, for alt fra programvarefirma til båtbyggerier.

Messe- og eventløsninger

Artic har utviklet en rekke stand- og utstillingsløsninger. Hydros stand på ONS-messen i Stavanger og NextGenTels stand på Digital Hverdag i Bergen er to eksempler.

Abonner på innlegg (RSS) Abonner på kommentarer (RSS)